Pagini

luni, 6 aprilie 2015

Naiv prin bio-România (P)

Miere de cimbrişor. Sursa: bioportal.ro
În ultima vreme am avut de a face cu trei oameni din medii diferite, care mi-au vorbit despre o revistă, Formula AS, pe care pe nedrept o considerasem doar o publicaţie cu şi despre leacuri băbeşti. Poate că aşa a şi fost, preponderent, la început; azi însă descopăr pagini scrise foarte bine. Am făcut această scurtă incursiune în lumea presei provocat fiind să scriu despre produse naturiste Bioportal şi mi-a fost cel mai la îndemână să procedez astfel.

Adevărul e că, naiv prin România cum mă aflu, constat pe de o parte că numeroşi compatrioţi se îmbolnăvesc, mai grav sau mai puţin, mai real sau mai închipuit. Se simt slăbiţi, depăşiţi de vremuri. În acelaşi timp, fără a exclude legături puternice între cele două fenomene, creşte vertiginos numărul farmaciilor – o industrie înfloritoare. Oamenii sunt îngrijoraţi, reclamele TV – fără număr şi obsedante, iar farmacia din colţ – la toate colţurile.

În şi mai ultima vreme, vine tare din urmă moda bio, care prinde din ce în ce mai mult la oraş (în curând, moda bio va ajunge şi la ţară – dacă mi-e permis paradoxul). Fie că e vorba de medicamente, fie de mâncare, cosmetice, jucării ş.a. Este o tendinţă pe care o salut (nu are ce rău să facă) şi o încurajez; cu avertismentul că trebuie să fim atenţi la fake-uri şi să ne ferim de snobism (că dă târcoale). De altfel, am citit, cu ocazia pregătirii acestui text, un articol despre „5 bărbaţi pe care îi găseşti la standul bio”, care punctează inclusiv acest lucru.

Deshidratator de fructe. Sursa: bioportal.ro
Ce produse naturiste îmi plac mie mai mult şi mai mult? În afara ouălor şi găinilor din curtea de la ţară (încă nu m-am hotărât ce e primul, oul sau găina?), a roşiilor, ardeilor etc. (aţi prins ideea), îmi fac cu ochiul fructele uscate şi seminţele bio, gemurile şi dulceţurile (of course!), aş comanda nişte miere de cimbrişor, aş încerca colecţia de multivitamine şi minerale şi sunt curios cum funcţionează ceaiul antifumat (care conţine Pedicuta-Lycopodium clavatum, Sunatoare-Hypericum perforatum, Catina-alba-Hippophae rhamnoides, Leurda-Allium ursinium, Obligeana-Acorus calamus, Busuiocul- cerbilor- Mhenta pulegium, Salvie-Salvia officinalis).

Dar cel mai mult şi mai mult aş achiziţiona urgent un deshidratator de fructe, pentru că mă interesează subiectul. Sunt curios ce aţi alege, dacă aţi alege, voi.

Cât despre cele trei persoane de care pomeneam în primul paragraf, este vorba de o studentă care a avut ca temă la seminar să analizeze publicaţia cu pricina, o doamnă care a acordat un interviu Formulei AS şi un domn din redacţie.

NOTĂ. Acest articol deschide o serie de texte din categoria „Pauza de publicitate”, marcate cu (P).

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters