Pagini

joi, 13 februarie 2014

Zâmbetul şi lacrimile unei campioane (Dominique Gisin)


Soci 2014. Dominique Gisin, plângând de bucurie în timp ce vorbeşte la telefon cu bunicii ei, atunci când devenise evident că a câştigat aurul olimpic la coborâre

Gisin în timpul coborârii de aur
Mi-a plăcut omenescul reacţiilor campioanei olimpice la coborâre, Dominique Gisin. (Da, m-am uitat la TVR la proba feminină de coborâre de la Olimpiada de iarnă Soci 2014!).
Privind-o zâmbind frumos, făcând cu mâna, cochet, lumii sau plângând de fericire sau de îngrijorare, bucurându-se fără răutate când rivalele sale au coborât cu timpi inferiori celui obţinut de ea, răsuflând uşurată, deşi cu un pic de ciudă, atunci când Tina Maze a trecut linia de sosire cu exact acelaşi timp în care a făcut-o ea, sărind în sus de bucurie pe podium, vorbind la telefon, emoţionată, cu bunicii ei, arătându-şi unghiile tăiate scurt dar date cu ojă roşie, ei, bine, văzând toate astea m-am bucurat. Iată o campioană umană.
Văzând-o coborând, privind apoi prim-planurile, înregistrările suprapuse ale celor două coborâri de aur, aproape-perfecţiunea, îţi zici că e vorba de o maşinărie bine pusă la punct, de un adevărat ceas elveţian. Apoi ai supriza să vezi că
maşinăria e o persoană cu zâmbet larg, plăcut, cu trăiri - aşa cum am arătat mai sus.
Am ajuns să mă bucur pentru ea după fiecare coborâre la capătul căreia Dominique Gisin rămânea pe locul I. Când am văzut ce perfect coboară Tina Maze, ce timpi intermediari scoate, mi-a părut rău. Ştiţi de ce? Din cauza zâmbetului fericit al lui Dominique. 
Văzusem prea multă bucurie pe chipul ei şi mi-am zis că merită să aibă medalia de aur nu pentru coborârea fără cusur, ci pentru zâmbet. Şi m-am bucurat că a rămas aşa până la final. 
Soci 2014. Dominique Gisin  şi Tina Maze, aur la coborâre
Am cunoscut tot felul de campioni până acum, am avut de a face şi cu elveţieni şi cu sloveni, italieni, francezi, americani, ruşi sau spanioli (trebuie să vă povestesc despre experienţele mele de la Campionatele de Schi ale Jurnaliştilor, cred că am mai promis asta). Dar n-am mai văzut o astfel de bucurie, un astfel de zâmbet. 
Şi mi-am zis: oau! 
Olimpiada asta înseamnă, dincolo de ambiţiile lui Vladimir Putin şi fotografiile viral cu WC-urile duble şi celelalte lucruri penibile de la Soci. Olimpiada înseamnă sport şi oameni, participare, întrecere şi bucurie.
P.S. Dominique Gisin şi Tina Maze nu sunt nişte pachete de muşchi, hormoni, cheiţe şi rotiţe. Sunt persoane, chiar foarte sexy, după cum se poate vedea şi în fotografiile de mai jos. Elveţianca Dominque Gisin a fost Lange Girl în 2011, iar Tania Maze a făcut cel puţin o şedinţă foto incendiară. Amândouă ştiu să trăiască, amândouă ştiu să câştige.
Puteţi să intraţi pe blogul lui Dominique Gisin (aici) sau pe pagina ei de Facebook.
Pagina de facebook a Tinei Maze, aici.
NOTĂ. Iniţial am vrut să postez acest articol dincolo. Dar mi-am zis că, naiv şi plin de candoare cum mă aflu (sic!), e cazul să trec în curând de la Naiv prin România la Naiv prin UE sau, de ce nu, la Naiv pe Glob :)  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters