Pagini

marți, 19 ianuarie 2010

Un judecător pe care as putea paria

E cineva optimist prin preajmă? Mai e vreun naiv convins că, până la urmă, va fi bine? Eu, unul, recunosc: câteodată mă loveste optimismul. Cred că oamenii sunt buni. Că există sperante. Că se poate. Că va fi. Că, deh.




Dana Gârbovan (judecător la Curtea de Apel Cluj, preşedintele Uniunii Naţionale a Judecătorilor din România), fotografiată de Mihai Soica

Nu stiu în ce măsură oameni precum Dana Gârbovan vor ajunge piese importante în sistemul juridic din România. Cunosc destule exemple de tineri care, ca să aibă o carieră politică, s-au transformat în bătrânii pe care i-au înlocuit...

Deocamdată, pariez pe Dana Gârbovan. Pentru că îmi place ce zice în interviul pe care i l-a acordat, pentru Evz, amicului meu Mihai Soica si pentru că vreau să pot paria pe cineva.

De exemplu:

„Cu o lege proastă, nu poţi da o sentinţă dreaptă”

„Magistratul trebuie să-şi dea seama că face parte din societate, nu e nici în afara şi nici deasupra ei.”

„Am militat pentru aplicarea lustraţiei în magistratură. O vulnerabilitate pe care o percepe societatea e cea a legăturii cu trecutul. Un judecător trebuie să fie mai presus de orice bănuială. Dacă ai colaborat cu Securitatea nu mai îndeplineşti acest standard.”

Întregul interviu, aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters