Pagini

luni, 16 februarie 2009

Dreptul la replică în Rusia: glonţul...

O ştire care nu-mi place deloc. E despre un nou asasinat la Moscova. Mărturisesc, cu ruşine, că n-am aflat de asasinat atunci când s-a produs, ci doar acum, când câteva sute de oameni au organizat un marş de protest.

Victimele asasinatului au fost două: o jurnalistă (din nou!), Anastasia Baburova (25 de ani) şi avocatul Stanislav Markelov (34 de ani). Amândoi au fost împuşcaţi, pe o stradă, în centrul Moscovei. Aş putea spune că au fost executaţi.

Jurnalista scrisese o serie de articole despre rasismul şi ultranationalismul din Rusia.
Lucra la ziarul Novaia Gazeta, la care lucrase şi Anna Politkovskaia, asasinată la rândul ei, la Moscova, în anul 2006.

Avocatul denunţase decizia de eliberare din închisoare
a unui colonel rus condamnat pentru uciderea unei tinere din Cecenia şi se pregătea să facă recurs.

Atunci când mă încearcă tentaţia de să mă plâng că libertatea presei e în pericol în Bucureşti, îmi aduc aminte cum e la multe ziare locale sau, Doamne fereşte!, la Moscova. Asta nu mă face mai liniştit şi mai încrezător în profesionalismul gazetarilor români (foarte mulţi cantitativ, foarte puţini calitativ).



Doi oameni tineri. Doi oameni curajoşi. Doi oameni, până la urmă, naivi. Pe ei, genul asta de naivitate i-a costat viaţa. În România, dacă eşti naiv rişti doar să se râdă de tine. În Rusia, mori şi gata. Mi-e silă de lumea asta.

P.S. Prima fotografie a fost făcută la înmormântarea Anastasiei.
În cea de a doua fotografie este avocatul Stanislav Markelov; din câte îmi dau seama, a fost făcută la ultima lui conferintă de presă.

2 comentarii:

  1. Servus Calin...
    Auzisem doar in treacăt această ştire...Să dea domnul să fim definitiv departe de acele apucături dramatice... Mi-e teamă că mai e doar un pas, dincolo de "calităţile" unora dintre ziariştii noştri...
    Cele bune!
    Mă bucur să te citesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Îti multumesc frumos că îmi citesti textele.

    Am mers în ziarul de astăzi un pic mai departe cu întâmplarea din Rusia. Cred că îl voi posta (comentariul din Evz) si aici, pe blog.

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters